Fysioterapeut

Tine Bering Liisberg

Uddannelse

Jeg er Uddannet fysioterapeut fra Københavns Fysioterapeutskole i 1999 og er nu i gang med at videreuddanne mig til osteopat på den internationale Skole for Osteopati.

Jeg behandler både børn og voksne.

Efteruddannelse:

Pilates matwork og pilates reformer instruktør

Muscle Energy Tecnique
Myfaciel Release

Interesser og Erfaringer

-   Børn og overbelastningsskader (idræt)

-   Hovedpine, smerter i nakke/ryg/bækken -          behandling og træning

• Moderne pilates som holdningskorrigerende redskab som bla er stabilitetstræning for nakke, ryg og bækken.

Hvad er moderne Pilates:

Tankegangen i moderne pilates er at normalisere og genskabe balance samt bryde fejlmønstre som vedligeholder smerte.

Moderne Pilates er holdningskorrigerende træning som tager udgangspunkt i at genskabe rygsøjlens ”S-form”. Denne stilling er optimal for at den holdningskorrigerende muskulatur kan arbejde korrekt, at der er plads til nerverne og organerne, at fascievævet er fleksibelt og at der er fri bevægelighed  i skulderled/arme og i hofteled/ben.

Rygsøjlen bør hos os alle være S-formet ( i forskellige variationer), men af forskellige årsager kan den have ændret sig til en rygsøjle i”fejlstiling” og derved bevæger kroppen sig i dysfunktionelt.

Pilates er i første omgang ”hjerne gymnastik” hvor der bliver omprogrammeret. Derfor instrueres altid individuelt inden holdtræning kan blive aktuel. Lige netop kvaliteten i øvelserne er vigtigt for at pilates kan betragtes som en behandling til at bryde dysfunktionsmønstre og derved genskabe balance og smertefrihed.

I træningen arbejdes med:

- Naturlig vejrtækning – focus på at mellemgulvet arbejder optimalt ( det er "forbudt" at trække navlen til rygsøjlen!)

- Kontrolleret mobilitet af rygsøjlen i i alle retninger: bøjning, bagoverbøjning, sidebøjning og rotation.

- Muskulær stabilitet, styrke og smidighed

- stræk på det vigtige fascievæv

- detaljerne....

Moderne pilates kan være meget skånsomt men også meget krævende. Derfor et super redskab i rehabiliteringen.

CHARLOTTENLUND FYSIOTERAPI & TRÆNING • Jægersborg Allé 19 • 2920 Charlottenlund • Tlf: 39 63 09 06