Fysioterapeut

Karin Jensen

Uddannelse:

Uddannet i 1987 på fysioterapiskolen i København.

Privatpraktiserende siden 1994 og har som fysioterapeut mange års erfaring i behandling og optræning af mange forskellige diagnoser. Specialuddannet indenfor gynækologisk og obstetrisk fysioterapi, herunder inkontinensbehandling.

Andre efteruddannelser:
McKenzie, MuscleEnergyTechnique, Manuel Terapi, Kinetic Control, certificeret Mercier theraphist

Særlige kompetencer:

- Inkontinens samt underlivssmerter

- Fertilitetsbehandling, herunder Mercier Theraphy. Se www.merciertheraphy.com.

- Arvævsbehandling

- Medicinsk akupunktur

Specialer:

Jeg har specialuddannelse indenfor undersøgelse og behandling af inkontinens og underlivssmerter, herunder træning og palpation af bækkenbunden.

Har i en årrække undervist i fødselsforberedelse, graviditets- og efterfødselsproblematikker.

I forlængelse af mit Gyn-obs virke, blev jeg i februar 2014, uddannet certificeret Mercier Therapist af Jennifer Mercier fra USA. Denne skånsomme og naturlige fertilitetsbehandling, tager udgangspunkt i at infertilitet - uden kendt årsag - kan afhjælpes ved manuel behandling. Dette ved at  løsne for spændinger, blokeringer og sammenvoksninger v.h.a blid gyneroviceral manipulation. Der arbejdes dybt, men skånsomt, med at mobilisere bindevæv, muskler, sener samt organer i bækkenet. Herved forbedres blodcirkulationen og funktionen i de reproducerende organer, d.v.s. livmoder og æggeleder.

Mercier terapi kan også afhjælpe gener efter traumatiske fødsler, kejsersnit samt andre gynækologiske indgreb.

CHARLOTTENLUND FYSIOTERAPI & TRÆNING • Jægersborg Allé 19 • 2920 Charlottenlund • Tlf: 39 63 09 06